sannevanadrichem.reismee.nl

Één ervaring zegt meer dan duizend woorden!

Allereerst bedankt allemaal voor de reacties op mijn vorige blog. Het blijft mij verbazen hoeveel mensen mijn verhalen lezen. Daarnaast is het fijn om te horen dat veel mensen na hebben gedacht over de gebeurtenissen die ik beschrijf in mijn blog!

Afgelopen twee weken waren de Ithemba kinderen vrolijk en druk. Dit komt waarschijnlijk omdat het niet zo warm is overdag. Van dit soort momenten kan ik echt genieten. De kinderen zijn vrolijk, fanatiek tijdens het zingen, dansen en bidden in de ochtend en spelen vol energie buiten. Ik ben begonnen met het filmen van de dagelijkse activiteiten op Ithemba. Later willen we hier een filmpje van maken. Deze kan Ithemba gebruiken bij PR-activiteiten. Leuk om te doen, al is het soms lastig om onopgemerkt te filmen. De camera heeft een aardige aantrekkingskracht op de kinderen!

Gister heb ik de complete schoenendoos film laten zien aan de kinderen. Zo konden ze het uitdelen van de dozen bekijken en zien hoe de kinderen in Nederland de zelf gemaakte cadeautjes kregen. Het bleek een groot succes. Vooral het feit dat ze hun eigen klasgenootjes konden herkennen. Continu werden namen geroepen en door de persoon in kwestie werd vaak al springend van blijdschap gereageerd. Zo onwijs leuk om te zien.

Naast de positieve energie van de kinderen was er deze week ook een situatie wat veel energie kosten. Lee-Ann, een meisje met een te hoge schedeldruk, was helemaal niet lekker. Eerder die week was ze door het ziekenhuis naar huis gestuurd. Er was niets mis volgens de dokteren. Het meisje schreeuwde het letterlijk uit van de pijn op Ithemba. Ik heb haar uiteindelijk apart genomen en ben met haar gaan lopen. Al snel bleek dat haar hoofd achterover houden en rustig heen en weer bewegen de enige mogelijkheid was om de pijn iets te verminderen. Ze heeft dan ook ander half uur bij mij op schoot gelegen met haar hoofd naar beneden hangend. Heftig om te zien hoe zo'n meisje door doktoren met alleen slaap medicatie naar huis wordt gestuurd. Want al ze slaapt schreeuwt ze niet. Gelukkig probeert Sabrina de moeder te helpen, haar blanke huidskleur opent deuren.

De zoektocht naar een therapeut begint eindelijk vruchten af te werpen. We hebben nu contact met twee therapeuten (een logopedist en een ergotherapeut) en hopen dat ze snel komen kijken op Ithemba. Toch wel een opluchting aangezien het een flinke klus is om iemand te vinden. Duimen dus dat we één van de twee wil komen werken op Ithemba.

Verder heeft de stichting nu officieel onderdelen van een professioneel boekhoudprogramma gesponsord. Ze kunnen nu via het programma onder andere internetbankieren en online werken. Daarnaast kunnen ze ook bij eventuele computerschade bij de boekhouding. Fijn dat we dit hebben kunnen regelen voor Sabrina. Het maakt de administratie makkelijker en sneller. Verder zijn we nog een aantal andere ideeën aan het uitwerken en de Ithemba website aan het vertalen in het Duits, Xhosa en Afrikaans. Genoeg te doen dus!

Vorige weekend ben ik met Roos lekker even een weekendje weg geweest. Plettenberg Bay stond op de planning. Het hoofd leeg maken en in Robberg (natuurreservaat) hiken. Dit bleek een aardige uitdaging met flink wat spierpijn als beloning. Het eerste stuk van de route was goed begaanbaar waardoor we besloten de lange route te lopen. Want zo zei Roos: Je kunt beter spijt hebben van wat je wel gedaan hebt, dan van wat je niet gedaan hebt. Het laatste stuk leek meer op klimmen en klauteren wat soms aardig doorploeteren was. Uiteindelijk terug bij de auto konden we trots zijn op het feit dat we de hele route van dik 4 uur hebben gelopen en zonder enige spijt!

Dit weekend staat er gelukkig niet zoveel op de planning. We gaan vanochtend ontbijten met Anne, Roos, Sabrina en Karin. Verder lekker uitrusten aangezien ik niet helemaal fit ben. Je kan merken dat het hier winter wordt, kinderen zijn aan het niezen en aan het hoesten. Verder heeft huisgenootje Anne deze week flink de griep gehad.

Voor iedereen die het leuk vind. Ik heb vorige week een aantal foto's op mijn blog gezet van Plettenberg Bay en natuurlijk de kids! Veel leesplezier :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!