sannevanadrichem.reismee.nl

Mijn eerste twee nachtjes van huis zitten er op, nog een heleboel te gaan!

Ik ben vroeg wakker en mijn hoofd zit alweer vol ideeën en dingen die ik wil doen. Ik heb mijn eerste nachtje in PE heerlijk geslapen. Niet zo gek aangezien slapen in het vliegtuig geen groot succes. Van korte hazeslaapjes wordt je niet fitter heb ik gemerkt. Het weer was hier gister super mooi. Zitten in de zon was eigenlijk te warm. Deze dagen blijken hier nu wel een uitzondering te worden aangezien het hier winter wordt. Genieten dus van de dagen dat het zo mooi weer is!

Mijn reis ging vlot en soepel. Ik had weinig overstaptijd tussen mijn vluchten. Dit heeft als voordeel dat je niet zo lang hoeft te wachten maar mijn laatste overstap was toch wel erg krap. Ik moest mijn twee koffers ophalen van de band en opnieuw inchecken. Hier deden ze trouwens totaal niet moeilijk over. Met Egyptair mocht ik officeel twee koffers mee nemen, bij SouthAfrikaAirways maar één. Toch accepteerde ze de tweede koffer in Afrika zonder problemen. Dat is één van de redenen waarom Afrika zo'n fijn land is om in te verblijven. Heel moeilijk doen ze hier niet, zeker niet als ze weten dat de koffer bedoelt is voor een vrijwilligersproject.

Op het vliegveld werd ik opgehaald door Daphne. Het is fijn om Peter en Daphne weer te zien. Het zijn zulke lieve mensen. Gister middag kwam ik terug van het boodschappen doen. Daphne stond in de keuken, keek mij kort aan en zei: Je ziet er moe uit, kom hier dan krijg je een knuffel en dan lekker even naar bed om bij te slapen! Het zijn schatten van mensen! :)

Hier in huis is het nu heel erg gezellig. Er zijn vijf andere Nederlanders van de stichting Thamsanqa. Jammer genoeg gaan deze zondagochtend richting huis. Verder is er hier een Duits stel dat een jaar werkt op Ithemba.

Dit weekend staan er al weer een hoop leuke dingen op de planning. Vandaag gaan mijn Nederlandse huisgenoten richting het strand en vanavond uiteten met Peter en Daphne (onze huisouders) als afscheid. Ze hebben gevraagd of ik het leuk vind om mee te gaan, dat laat ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen.

Ik heb het gevoel dat ik hier alweer weken ben, heerlijk om je zo snel op je gemak te voelen. Op naar de komende 7 weken!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!