sannevanadrichem.reismee.nl

Alsof ik nooit ben weg geweest :)

Het is weer hoog tijd voor een nieuwe blog! Er is een hoop gebeurd de afgelopen weken.

Vrijdag 1 maart zijn we voor het eerst naar Ithemba geweest. Roos en Willemieke hadden op mij gewacht en waren dus nog niet langs geweest.We hadden van te voren niet verteld dat we vrijdag zouden langs komen en het was dan ook een leuke verrassing. De kinderen waren super enthousiast en ook de staf was blij om ons te zien. We kregen die dag gelijk een up-date van Sabrina (één van de leerkrachten). Vanaf 1 april wordt Ithemba onafhankelijk. Het wordt de eerste maanden lastig om rond te komen aangezien ze vrijwel geen startkapitaal mee krijgen en er is dan ook genoeg werk aan de winkel!

Die dag bleek ook dat ik de schoenendozen niet zomaar kon ophalen in de haven van PE. Het bleek dat ik hier in Afrika zelf nog een agent moest regelen die mijn spullen door de douane moest loodsen. Een hoop gedoe, geregel, gebel engestress maar het is uiteindelijk gelukt (mede dankzij Mart!!).

In het weekend hebben we lekker weinig gedaan. We zijn naar het strand geweest, hebben het marktje hier bezocht en hebben heerlijk gegeten aan het strand. Het is hier super mooi weer. Daphne was van de week aan het vertellen dat ze hier tegenwoordig geen herfst en lente meer kennen. De winter gaat over in de zomer en de zomer in de winter.

Vorige week maandag heb ik met Maureen en Sabrina een overleg gehad voor de stichting. Op dinsdag hebben we vooral aandacht besteed aan de kinderen. We zijn begonnen aan de bedankpresentjes voor de kinderen in Nederland. Super leuk, vooral omdat de kinderen hier zo hun best doen. We hebben daarnaast een begin gemaakt met een nieuw moestuin projectje. We gaan nu een klein moestuintje binnen de muren van Ithemba maken zodat de kinderen makkelijker kunnen zien en volgen hoe de plantjes groeien.De grote moestuin ligt namelijk achter de school en dekinderen kunnen daar niet zelfstandig heen. Peter heeft vandaag eenm3 compost besteld. Ik kan dus voorlopig vooruit!

Woensdag heb ik een dagje mee gekeken bij lelethu, een project voor baby\'s zonder ouders. De kinderen daar zijn wees, afgestaan of uit huis geplaats. Ze blijven daar tot er een adoptiegezin is gevonden voor de kinderen. Een heel indrukwekkend project waar ik met plezier een dag gewerkt heb. Ik was wel onwijs moeaan het eind van de dag!

Donderdag en vrijdag hadden we weer twee dagen Ithemba. Heerlijk om weer bezig te zijn daar. Ik heb mijn draai weer helemaal gevonden. Helpen met het eet, buiten spelen met de kinderenen gezellig knutselen. Daarnaast heeft Willemieke de afgelopen week nieuwe staffoto\'s gemaakt voor op de website zodat deze ook weer up-to-date is!

Afgelopenweekend stond in het teken van verjaardagen. Zowel Willemieke als de kleinzoon van Daphne en Peter waren jarigen het was dus groot feest hier bij ons thuis. De hele zaterdag hebben er 15 kinderen van 9 jaar door het huis gerend omdat het kinderfeestje bij ons in huis gehouden werd. Heel gezellig maar ook super druk. \'s Avonds zijn Willemiek, Roos en ik naar een rugbywedstijdgaan kijken. Volgens Peter moet je een keer bij een rugbywedstrijd zijn geweest. Het was onwijs leuk en hadden heel erg geluk met onze buren. De man die naast ons zat was namelijk bereid om het spel aan ons uit te leggen waardoor we er tenminste nog iets van begrepen. Na de rugbywedstrijd zijn we met Sabrinagezelliggaan stappen.

Vandaag was tot nu toe de leukste dag in PE. We konden vandaag namelijk de schoenendozen ophalen in het pakhuis! Sabrina had voorgesteld een paar kinderen mee te nemen en de chauffeur van Ithemba wilde ons rijden met de grote auto. Gelukkig ging het ophalen erg makkelijk, een hele opluchting! De kinderen waren zo verbaast toen ze de dozen zagen! Zeker toen ze er achter kwamen dat er ook een doos tussen zat met hun eigen foto erop :)

Ik kan niet wachten tot we woensdag de dozen gaan uitdelen!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!