sannevanadrichem.reismee.nl

It’s not a holiday, it’s an adventure!

Dat hebben we de afgelopen ander halve week zeker gemerkt. Voor mijn gevoel ben ik al weken op reis. Het reizen is heel heftig. Vaak om 5 of 6 uur op maar het is zeker de moeite waard. Het is hier prachtig. Ik moet in de truck vaak vechten tegen de slap omdat ik niets wil missen van de omgeving. Doordat we dwars door de binnenlanden rijden krijgen we echt een idée van de verschillende landen!

Na de Victoriawatervallen zijn we doorgereden naar Zambia. Wat een mooi land is Zambia! Bergen, heel veel groen en heel veel rieten hutjes. Vanuit de eerste camping (liggend aan de Zambezi) zijn we met volgeladen kano\'s vertrokken voor 2 dagen kanoen en 2 nachten wildkamperen. Het waren 2 persoonskano\'s volgeladen met persoonlijke spullen, keukenspullen, tenten, slaapmatjes enz. Het kanoen was zeker een avontuur. Sommige van de groep hadden nog nooit gekanoed. Dit in combinatie met nijlpaarden was voor iedereen vrij spannend. Het zijn dan wel planteneters, ook een van de gevaarlijkste dieren in Afrika. De gidsen hadden het dan ook niet makkelijk wanneer er een nijlpaard vlak voor onze neus boven water kwam. Remmen met de kano\'s, tegen de stroom in peddelen, grote botsingen met alle kano\'s en lichte paniek! Maar het was zeker de moeite waard!

Het wildkamperen was geweldig. Zoveel wilde dieren, geen telefoons en geen luxe truck! We zijn wel helemaal verbrand. Factor 50 was bij lange na niet genoeg! Gelukkig is het nu regenseizoen hier zodat het minder warm is dan in hartje zomer.

Het regenseizoen zorgt soms ook voor wat regen aan het eind van de dag. Tijdens het wildkamperen hebben we zelfs een flinke storm gehad! Flink wat water in de tent en heel veel wind. Tijdens de tweede dag kanoen gebeurde er iets heel unieks. Vlak voor onze neus stapte een kudde olifanten het water in. Weer even lichte paniek en remmen, best moeilijk omdat je niet veel controle hebt over de kano\'s is stromend water. Zo gaaf om de olifanten van zo dichtbij in het water te zien!

Na twee dagen wildkamperen konden we heerlijk douchen op het camping terrein. Die avond hadden we tevens een thema-avond. We hebben allemaal jurken gemaakt van zwarte vuilniszakken. Dit was namelijk de dress-code van die avond!

De volgende avond zijn we naar het natuurpark gereden in zambia. Weer twee avonden camperen op een campingterrein zonder omheining. Savonds dus niet alleen de tent uit omdat je dan wilde dieren kon tegen komen op weg naar de wc. In het natuurpark hebben we tevens 2 gamedrives gedaan. 1 overdag en 1 in de avond. Heel gaaf om zo op safari te zijn.

Nu staan we op een camping in malawi. Dit keer ging het oversteken van de grens niet zo soepel. Dit kwam namelijk omdat de trap van de truck af brak. De trap is tevens een deel van de deur wat dus voor veel vertraging zorgde. We staan hier op een stuper gave camping en kamperen letterlijk op het strand. We kunnen eindelijk zwemmen in het meer hier. We hebben al veel water gezien maar nergens mochten we daadwerkelijk zwemmen door het gevaar van krokodillen en nijlpaarden.

We hebben vandaag een tour gehad door de dorpjes hier. Vanavond neemt Doc (onze gids) ons mee uit in de plaatselijke kroeg/disco. Ik ben heel benieuwd. De rollen zijn nog al omgekeerd. Hier kijken ze heel nieuwsgierig naar ons. Volgens Doc wordt het een avond om niet snel te vergeten!

Dit was het weer even voor vandaag.Sorry voor de mensen die mij probeerde te smsen de afgelopen dagen. Heb bijna geen bereik hier!