sannevanadrichem.reismee.nl

Een berichtje uit Zimbabwe

Het eerste berichtje vanuit afrika. Ik zit nu in een internetcafe in Zimbabwe en heb een half uur om mijn foto\'s op de usb te zetten en een berichtje te schrijven. Waarschijnlijk de laatste keer dat ik internet heb tijdens mijn reis door afrika.

De vlucht naar Johannesburg was erg goed. Niet veel geslapen in het vliegtuig maar het was confortabel. Op amsterdam heb ik een meisje ontmoet dat ook richting zuid-afrika ging. Naar Port- Elizabeth om precies te zijn. We hebben samen kunnen reizen tot aan Johannesburg. Erg prettig om iemand te hebben waarmee je kan overstappen!

De lodge was al een hele beleving. Ik had een kamer voor mij alleen. De kamer had een rietendak. Dit zorgde ervoor dat ik de muizen kon zien lopen als ik omhoog keek. Laat ik het verder maar niet hebben over wat er allemaal naar beneden kwam. De lakenzak die ik geleend heb van Alet kwam dan ook erg goed van pas.


We hebben een hele leuke groep van 12 mensen. Noren, duitsers, belgen en ik als nederlander. De gids komt uit zambia en doet alles. Rijden van de truck, eten koken, visa regelen enz. Ik kan het goed vinden met iedereen en voel mij heel veilig in de groep. Het motto is:op elkaar passen, zorgen voor elkaar en op reis met een open instelling :)

De volgende morgen moesten we erg vroeg op (om 4.30). We vertrokken eerder omdat het nu regenseizoen is hier en onze eerste camping onderwater stond. We moeten daardoor langer rijden naar de alternatieve camping. De eerste dag hebben we meer dan 1000 km gereden richting Botswana. Eenmaal daar aangekomen was het al donker. Snel de tent opgezet en wat gegeten. We kregen tevens een briefing. We mochten snachts wel naar de wc maar moesten goed oppassen. De camping was niet omheind en wilde dieren konden overal komen. Een paar dagen eerder was er een luipaard gezien op het camping terrein. We kregen dus een aantal regels. Eerst je tentgenoot wakker maken, dan naar buiten en goed rondschijnen (ogen lichten op als je rond schijnt), vervolgens naar de wc. Mocht je niet binnen een half uur terug zijn moest je tentgenoot alarm slaan. We hebben gelukkig alleen een olifant op het terrein gezien!

De volgende dag hebben we een gamedrive gedaan met de hele groep. Heel gaaf. We hebben veel olifanten, krokodillen en nijlpaarden gezien. Daarna doorgereden naar Zimbabwe waar we in de middag aankwamen in de lodge. Ook hier mag je niet over straat als het donker is. Er lopen dan namelijk olifanten door de straten!

Vandaag zijn we op fietsen richting de victoriawatervallen geweest. Heel gaaf en indrukwekkend. We kwamen wel verzopen terug door al het water in de lucht (het was net of het stormde!) Daarna brak de regen los, gelukkig is het nu weer even droog. Koud is het hier niet, ben ook verbrand. We zullen zien hoe vaak het gaat regenen de komende tijd.

Morgen gaan we raften met een groot deel van de groep! Ik ben erg benieuwd. Heb dit nog nooit eerder gedaan. Daarna gaan we door naar Zambia. Ik krijg dadelijk een heel mooi paspoort met al die verschillende visa!

Dit was het weer voor even. Ik kan mijn verhaal niet meer nalezen op spelfouten maar dat vinden jullie vast niet erg. Tot snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!