sannevanadrichem.reismee.nl

Bedankt allemaal voor het mee reizen via deze blog!

De meeste van jullie heb ik al even gesproken afgelopen dagen maar toch wilde ik via deze weg nog even laten weten dat ik goed thuis ben aangekomen.

Ook de laatste 2 dagen Ithemba gingen super snel. We hebben natuurlijk zo veel mogelijk tijd doorgebracht met de kinderen. Daarnaast hebben we woensdag het grote schilderij met de bus naar Peter en Daphne gebracht. Komende zondag gaat Peter het veilen in de kerk en we gaan duimen voor een mooie bedrag. Daarnaast was er woensdagmiddag een evaluatie die we zelf gepland hadden. We wilde het namelijk met Silvia (een van de leerkrachten en onze begeleidster op Ithemba) nog even hebben over de moeizame communicatie. We hebben ons zegje gedaan op een goede manier waardoor wij maar ook Silvia vrede had met het gesprek. Het gaf een fijn gevoel om er over gepraat te hebben. Woensdagavond hebben we met Katharina, Eva en Brenda gebraaid. We waren door de Duitse meiden uitgenodigd als afscheid. We hebben heerlijk gegeten, na afloop getwisterd en heel veel gelachen.

Donderdag was echt de laatste dag. Tijdens de morning greeting mochten we allemaal een liedje uitkiezen en deze werd uitgebreid voor ons gezongen. Daarnaast was er een kleine toespraak van Maureen en kregen we een fotolijst met foto's als bedankje. Wij hadden voor die dag een beamer geregeld en Lonneke had een film van de smurfen gekocht. De kinderen hebben heerlijk genoten van de bioscoopmiddag met chips als kleine traktatie. Daarnaast kregen de kinderen van mij allemaal een dierenballon die ik zelf had gemaakt. De kinderen vonden het geweldig om te zien hoe een ballon uiteindelijk een dier werd. Vooral de olifant was erg favoriet.

Het afscheid van de kinderen en Ithemba was niet makkelijk maar wel heel bijzonder. Moeilijk om de kinderen los te laten (vrees dat ook niet helemaal gaat lukken). Gelukkig zijn er nog een aantal mooie plannen die we in de toekomst willen gaan uitvoeren.

Vrijdag was het dan zo ver. S'ochtends lekker rustig aan de laatste dingen in gepakt en met zijn alle nog even gezeten in de woonkamer. Het afscheid van Katharina, Daphne en Peter ging niet bepaald makkelijk. Je leert mensen toch wel heel goed kennen in twee maanden tijd. Peter en Daphne hebben ons daarnaast zo veel liefde gegeven, we konden Willetstreet 42 echt ons thuis noemen!

Roos en Brenda hebben ons om half 12 naar het vliegveld gebracht. Daar hebben we met zijn 4tjes nog wat gedronken en daarna afscheid genomen. Voor Roos niet makkelijk aangezien er steeds meer meiden uit het huis vertrekken richting Nederland. Het zal stil worden als maandag ook Brenda nog vertrekt!

De reis was lang maar viel gelukkig wel mee. De vluchten waren erg goed verzorgt en heb gelukkig nog even kunnen slapen in het vliegtuig. Het overstappen duurde wel lang, vooral in Johannesburg. Om half 10 kwamen we dan eindelijk weer aan in Nederland. Heerlijk om mijn ouders, tante en oma te zien daar!!

Het is een hele mooie reis geweest. Ik heb geen moment spijt gehad en heb van alles onwijs genoten. Het is weer even flink wennen in Nederland (zeker met dit koude weer) maar het is zeker ook weer erg lekker om thuis te zijn.

Bedankt allemaal voor het mee reizen via deze blog en alle leuke en lieve reacties!

Kus Sanne

Kirsten

En jij bedankt voor alle mooi verhalen!

Ginny

Ja inderdaad! Bedankt voor de mooie verhalen, ik heb ze met veel plezier gelezen! Tot snel San! xx

Gerdy ter Denge

Bedankt voor je bijzondere verhalen en dat ik steeds goed op de hoogte werd gehouden van het wel en wee op Ithemba en bij Peter enDaphne. Neem de tijd om te wennen. De ervaring leert dat dat net zolang kan duren dan de periode dat je in Afrika was. Maar geniet ook van alles dat Nederland je weer biedt. Groetjes, Gerdy