sannevanadrichem.reismee.nl

Weer een drukke maar mooie week!

Dit keer weer gewoon een verhaal vanuit PE. We zijn vorige week namelijk veilig terug gekomen vanuit Kaapstad. Het lange weekend Kaapstad is druk maar onwijs leuk geweest. Zo hebben we zaterdag een autorit naar het natuur gebied Kaap de Goede Hoop gemaakt. Je kan daar een wandeltocht maken naar Cape Point, het zuidelijkste punt van Afrika en stoppen bij de daadwerkelijke Kaap de Goede hoop. Dit laatste is het meest zuid-westelijkste punt van Afrika. Heel mooi om daar rond te rijden en alle mooie uitzichten te bewonderen. S'avonds hebben we pannenkoeken gebakken in het hostel. Op zondag zijn we naar Robbeneiland gegaan. Heel indrukwekkend om op het eiland rond te rijden en de gevangenis van binnen te zien. Onze gids was een oud gevangenen waardoor je veel verhalen krijgt over de omstandigheden in de gevangenis. Op maandag zijn Lonneke en ik terug gaan rijden naar huis. Wilke, Laura en Sigrid hadden namelijk een auto gehuurd in PE om hiermee naar Kaapstad te reizen. Wij hebben vervolgens de auto terug gebracht naar het verhuurbedrijf. Een lange rit van bijna 800 km maar zo mooi. Het is één lange weg rechtdoor (de N2) en wordt de gardenroute genoemd. Het doet zijn naam eer aan, we hebben onze ogen uit gekeken. Aangezien ik de enigste was met een rijbewijs hebben we halverwege in een hotel aan zee geslapen. Super luxe en met een heerlijk ontbijt. Op dinsdag hebben we het laatste stuk naar huis gereden.

Op woensdag mochten we weer heerlijk naar Ithemba. Totaal geen straf. Je merkt toch dat je na een lang weekend de kinderen begint te missen. Ik heb geprobeerd mij er tegen te wapenen maar je gaat je echt hechten aan de kids daar. Woensdag was ook gelijk een drukke dag aangezien de meeting met belanghebbende plaats vond. Deze zou eigenlijk de week daarvoor zijn maar kon door de staking niet door gaan. In deze meeting hebben we ons nieuwe logo gepresenteerd. Heel leuk aangezien we nu echt weten dat ze het gaan gebruiken.

Op donderdag en vrijdag hebben we veel tijd besteed aan de kinderen. We hebben met ze buiten gespeeld, geknutseld en spelletjes gespeeld. Daarnaast ben ik met Zintle (één van ‘mijn' kinderen) bezig met goed schrijven van de letters. De concentratieboog van de kinderen is heel kort maar het is leuk om te zien dat ze wel leergierig zijn. Ook heb ik donderdag bedrijfkaartjes gemaakt voor alle stafleden. Zodat ze allemaal een Ithemba-kaart hebben met hun eigen naam erop. Zo fijn om te zien dat ze blij zijn met zo iets kleins. Na Ithemba hebben we een bord gekocht voor het voelbord dat we aan het maken zijn. Het probleem is hier alleen dat je een heel groot bord moet kopen en dat de winkel het in kleine stukjes zaagt. Wij hadden besloten het reststuk (wat we niet nodig hadden voor het voelbord) zo groot mogelijk te houden zodat we later konden beslissen wat we er mee wilde. We moesten dan ook met een houten plank van 1 ½ bij 3 meter gaan lopen van de winkel naar huis. Dat schijnt hier nooit te gebeuren dat mensen gaan lopen met zulke grote materialen, zeker meiden niet. We kregen dan ook snel een lift aangeboden van een man zijn dochter. We hebben de plank met veel pijn, moeite en een hoop gelach in de auto gekregen en de man heeft ons voor de deur afgezet. Zo waren we weer een ervaring rijker! Vrijdagavond hebben we heerlijk film gekeken met zijn alle thuis.

Op zaterdag was ik een ochtendje alleen thuis. Vrij uniek als je met 6 mensen in één huis woont. Al de andere waren naar ADDO (daar was ik al geweest) waardoor ik het huis heerlijk voor mijzelf had. Om half 1 werd ik opgepikt door Katharina om te gaan surfen hier in de zee. Best wel even spannend aangezien ik dat pas 2 keer had gedaan in Holland en de golven hier toch wel erg sterk zijn. Uiteindelijk bleek het een dag te zijn met weinig golven waardoor we het merendeel van de tijd op zee lagen te dobberen. S'avonds zijn we met een deel van het huis een hapje gaan eten in een heel leuk visrestaurant aan zee (gelukkig hadden ze ook iets vegetarisch).

Vandaag begon met veel spierpijn. Gelukkig voor mij had de moeder van Roos (zij is samen met de tante van Roos voor 10 dagen op bezoek) aangeboden mijn rug los te maken waardoor het al snel beter ging. Om 11 uur zijn we weer vertrokken naar het strand om te kijken of er goede golven waren om op te surfen. Dit was jammer genoeg niet het geval. Gelukkig hebben we heerlijk kunnen shoppen op het marktje en hebben we daarna aan het strand gelegen en gezwommen in zee. Nu zijn we net terug van een restaurantje waar we met heel het huis hebben gegeten. Uit eten doen we hier vaak aangezien het meestal goedkoper is dan zelf koken. Heel makkelijk dus!

Morgen gaat er weer een nieuwe week Ithemba beginnen. Het wordt heel druk aangezien we een uitje hebben op woensdag en er dinsdag muffins gebakken moet worden met de kinderen. Daarnaast willen we deze week het voelbord afmaken zodat Katharina deze kan ophangen in haar kamer. De moeder en tante van Roos komen verder op dinsdag op bezoek en Elise en Eline (die we hier hebben leren kennen) op vrijdag. Druk, druk, druk dus.

Astrid

Heb weer heerlijk je verhaal gelezen!
je bent lekker bezig hoor San , en aan t genieten , t klinkt goed!
Heel veel plezier zo nog voor de laatste weken ! hier is het donker en somber, dus niets aan ! geniet daar maar lekker van de zon.
groet En liefs Astrid

ronald en Jeannet

Wat heb je weer een leuk verhaal, en ik lees daaruit dat je het geweldig naar je zin hebt. Geniet nog maar even van de laatste weken, want hier begint het nu koud te worden.
Veel liefs Jeannet en Ronald

lauraB

hahah!! san jou weken en dagen vliegen voor bij!! Erg leuk om te lezen wat je allemaal bezig houdt!
geniet er nog even van!!

Astrid

Ha die Sanne, heel veel plezier en suc 6 voor je laatste week. afscheid nemen zal best moeilijk zijn , maar wat ik gelezen hebt heb je een onwijze mooie herinnering !
groet en knuffel

Carla

Het aftellen is begonnen. Nog even en je zit weer aan de keukentafel op de Heulweg. Goh, Sanne wat heb jij veel beleefd de afgelopen maanden. Dat pakt niemand je meer af! gefeliciteerd met je broertje (en zusje) die zullen ook blij zijn om met jou jullie verjaardag te vieren a.s. zondag! Geniet van de laatste dagen en we gaan je snel weer zien!
xxx Carla.

Pim

Hey Sanne, leuk om te lezen allemaal. Geniet nog van de laatste dagen!

xx Pim

Leo van L.

Hoi Sanne,

Heb net pas alle verhalen gelezen. Wat een mooie ervaringen doe jij op. Dat nemen ze je mooi niet meer af.
Stoer dat je dat allemaal gedaan heb.
Groetjes en goeie reis terug.

Leo