sannevanadrichem.reismee.nl

Een rustig weekend voor de boeg.

Deze keer begon de week niet zo goed in vergelijking met de weken hiervoor. Ik hoorde maandag namelijk van mijn moeder dat het niet zo goed ging met oma Toos. Een flinke schok op dat moment. Tot nu toe had ik nog niet echt het gevoel aan de andere kant van de wereld te zitten maar na dit bericht was Zuid-Afrika ineens een heel eind weg. Gelukkig gaat het nu iets beter met haar en heb ik hier super huisgenootjes die altijd voor mij klaar staan. Peter en Daphne zijn daarnaast echt een vervangende vader en moeder die op elk moment klaar staan met een dosis liefde!

Dinsdag ben ik een dagje thuis gebleven van Ithemba. Ik merkte dat het bericht van maandag en het feit dat ik 24 uur per dag samen met andere vrijwilligers ben, zijn tol begon te eisen. Het was dan ook heerlijk om even helemaal alleen thuis te zijn, de muziek hard aan te zetten en scones te bakken.

Dinsdagavond hadden we thuis het afscheidsfeestje van Willemieke, Laura, Wilke en Sigrid. Wel een vreemde avond aangezien we elkaar in die maand heel goed hebben leren kennen. Het was een heel gezellige avond waarbij ook vriendinnen van Willemieke en Sigrid bij waren. Het was een bijzondere avond met als hoogtepunt de toespraak die Peter heeft gehouden voor de meiden.

Woensdag ben ik gewoon weer naar Ithemba gegaan. Heerlijk om alle kinderen weer om je heen te hebben. Je merkt toch dat de kinderen het doorhebben als je niet helemaal lekker in je vel zit. Ze geven je net een extra knuffel en kruipen bij je op schoot. Op dat soort momenten merk je echt dat de liefde die je een kind hier geeft wordt beloont met misschien nog wel meer liefde terug. Heel bijzonder om mee te maken.

Daarnaast hebben Asemale en ik woensdag de eerste worteltjes geoogst. Zolie de kokkin van Ithemba heeft de worteltjes gebruikt voor de lunch zodat alle kinderen er van konden genieten. Verder ben ik bezig met het maken van een voelbord voor Katerina (fysio). Hierop komen allemaal verschillende soorten materialen die de kinderen kunnen aanraken en bekijken. Op deze manier komen ze in aanraking met materialen die ze nog niet kennen of nog niet kunnen plaatsten/herkennen. Silvia (een van de leerkrachten) heeft mij daarnaast gevraagd na te denken hoe we het beste kerstkaarten kunnen gaan maken met de kinderen. In december is het hier namelijk kerstvakantie. Het is dus belangrijk op tijd met de kaarten te beginnen. Het moet een simpele, originele maar ook mooie manier worden van knutselen aangezien de meeste kinderen motorisch niet sterk zijn en kleuren al lastig is. Een mooie uitdaging dus. Er is de komende maand genoeg te doen.

Donderdag zijn we na een heerlijk dagje Ithemba gaan uiteten met alle meiden van het huis. De laatste avond met Wilke, Laura en Sigrid. Gelukkig zien we ze nog tijdens ons weekend Cape Town.

Vrijdag hebben we het afscheid gehouden van Willemieke en Sigrid op Ithemba. Een onwijs leuke dag die de kinderen niet snel zullen vergeten. Willemieke heeft een super mooie spiegelreflex camera en wij hebben samen die dag een fotoshoot gehouden met de kinderen. Willemieke en Sigrid hadden de verkleedkist geplunderd en allemaal leuke dingentjes gekocht waardoor de kinderen verkleed op de foto konden. Wat een leuke ervaring vonden de kinderen dat! Sigrid en Lonneke hebben daarnaast met de kinderen cake versierd die ze vervolgens lekker mochten opeten.

Vanochtend heb ik heerlijk uitgeslapen. Het is fijn om een weekend te hebben waarin nog niets georganiseerd is. Ik was eigenlijk van plan vanochtend een boek te lezen maar na 10 minuten sloeg dit om in een schoonmaak woede. Heb met de nieuwe stofzuiger het hele huis gezogen (de schoonmakers hadden hier geen stofzuiger tot vorige week). Wat een stof, heel het tapijt in de woonkamer veranderde van kleur nadat ik er gezogen had. Daarnaast is mijn kamer weer schoon en de keuken gedweild. Heerlijk!

Ik heb daarnaast gister weer foto's toegevoegd van ADDO en vorige week zondag. Zal straks ook foto's toevoegen van een nieuwe week Ithemba. Veel kijk plezier!

Reacties

Reacties

Fieke

Lieve Sann!

Jij maakt genoeg mee zeg! Gaaf! :) Ook wel fijn denk dat je even een dagje alleen thuis was, en je eigen zaken op een rijtje kon zetten! Have fun!

x

Carla

Lieve Sanne,

Wat geweldig allemaal. En wat een leuke foto's! Jammer dat ik niet even om een hoekje kan kijken. Het lijkt me super! Kus Carla

astrid

Lieve San, wat een super prachtige fotoos, mooi en ontroerend eigenlijk om jou zo tussen de kids. wat zal het soms moeilijk zijn omdat je zoveel meer aan deze kids zou gunnen en willen gevenn . maar alles wat jij ze nu geeft is voor de kids super fijn en meer kan je niet doen. de werkwijze van de lokale bevolking zal je weinig aan kunnen doen. maar laat je er niet door ontmoedigen , en wie weet raken ze weer wat geinspireerd door jou /jullie.schokkend om te lezen dat ze eten neerzetten en vervolgens de kids niet helpen om het binnen te krijgen .komen er nu weer nieuwe vrijwillegers want ik begrijp dat er nu steeds wat mensen vertrekken!
heel veel groetjes en ik blijf je volgen .
liefs Astrid xxx

Ronald en Jeannet

Lieve Sanne
Ik heb net pas de laatste verhalen gelezen, want we zijn net terug van een heerlijke herfstvakantie met veel zon.
Wat maak je veel mee zeg. Ik zou vreselijk bang zijn als een leeuwtje mijn vest vast zou houden ,maar vooral dat hij niet los wilde laten.We zijn ook een paar dagen bij Alette wezen helpen in haar nieuwe huis. Wat een klus zeg, maar het ziet er nu heel leuk uit. Misschien is het een leuk om met de kinderen kerstkaarten te gaan maken met vingerverf of wasco. Als je b.v. met wasco een kaart willekeurig helemaal vol kleuren dan met zwart er overheen gaan. Je kan dan met een botte punt van b.v een potlood of nog beter een lege pen er een tekening in krassen. Nou meis nog heel veel plezier en geniet van ieder moment met de kinderen.En laat het voor de rest los want je kan er daar niets aan veranderen.
Veel liefs en een dikke knuffel voor jouw en de kinderen.
Jeannet

astrid

Lieve San van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
je bent ver weg , maar we denken aan je!
hopelijk is het een beetje feest voor jou daar met de kids.hebben ze voor je gezongen?
groetjes namens alle van zeijlossen

Carla

Hoi Sanne,

Dat zal heel bijzonder geweest zijn: voor het eerst je verjaardag vieren zonder je familie heel ver van hen vandaan.
Ik ben benieuwd of je mede vrijwilligers nog wat leuks voor je in petto hadden.
Natuurlijk vanuit hier nog onze felicitaties!
Liefs, Carla.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!