sannevanadrichem.reismee.nl

Onverwachts een weekendje Plettenburg Bay

Weer even een berichtje vanuit Zuid-Afrika. Het is alweer even geleden sinds ik iets geschreven heb, vandaar een wat langer verhaal. Het is alweer een week geleden dat we aankwamen bij Peter en Daphne. Wat een onwijs lieve mensen. Ze regelen alles voor ons even vragen continu of we het naar onze zin hebben. Peter slaapt niet voordat alle vrijwilligers goed en veilig thuis zijn. Zo ontroerend om te zien hoe zij alles opgeven voor Ithemba en de vrijwilligers die bij de projecten werken.

Zoals jullie op de foto's konden zien, waren we al binnen een paar dagen helemaal ingeburgerd bij Ithemba. De kinderen komen continu naar ons toe voor een knuffel, een praatje en wat aandacht. De namen zijn vrij moeilijk maar ik begin steeds meer namen te leren.

Vandaag hebben we, na een week wennen, een introductie gehad. We gaan voor woensdag doelen maken en deze bespreken. Ik kan vervolgens kinderen kiezen om ze vervolgens individueel therapie te geven. Het niveau is erg laag aangezien er niet echt leraren aanwezig zijn. Het is meer een vorm van dagopvang zonder echt duidelijke lessen en opdrachten. Het is dan ook wel eens frustrerend om te zien hoe weinig de kinderen leren tijdens de uren dat ze op het project zijn. Jammer genoeg valt hier weinig aan te veranderen aangezien dit de manier is waarop het gaat in Zuid-Afrika en de mensen hier zijn niet bereid te veranderen. Wat wij kunnen doen is ze individuele aandacht geven zodat ze toch dingen opsteken. Ik ben benieuwd wat de komende weken gaan brengen.

Heel onverwachts zijn we dit weekend een weekend weg geweest. Daphne en Peter zouden eigenlijk een weekend naar Plettenburg Bay gaan maar konden door omstandigheden niet van huis weg. Wij mochten in hun plaats naar het huisje dat ze al gehuurd hadden. Op donderdagavond hebben we alles op het laatste moment geregeld en onze tassen ingepakt. Vrijdagochtend zijn we vroeg gaan rijden. We konden pas om 15.00 in ons huisje dus we hebben rustig aan gedaan en zijn gestopt bij Jeffery's Bay (waar een festival aan de gang was) en Stormrivers. Alleen de 300 km naar Plettenburg was al een beleving op zich. Zo rijden hier de fietsers gewoon langs de snelweg en is de omgeving zo prachtig mooi!

Toen we aankwamen in het huisje bleek deze super luxe te zijn met ruime woonkamer en keuken, 2 slaapkamers en 2 badkamer. Daarnaast had het terrein een zwembad, sauna en gym. Zaterdagochtend ben ik dan ook eerst met Lonneke wezen sporten. Daarna zijn we naar het olifantenpark geweest waar we olifanten mochten voeren en aaien. Wat een onwijs gave ervaring was dat! Vervolgens zijn we na de lunch doorgereden naar Monkeyland waar je door de loslopende apen kon lopen met een gids. S'avonds hebben we een pizza gehaald en zijn we vroeg naar bed gegaan, moe van alle indrukken! De volgende dag was het regenachtig en koud. We hebben een rondtochtje door Plettenburg Bay gemaakt met de auto en zijn daarna gaan lunchen en winkelen. S'avonds zijn we heerlijk uit eten geweest en toen was de dag al weer om. Vanochtend zijn we om 7.00 weer gaan rijden zodat we vanochtend weer aanwezig konden zijn op Ithemba. Het was dus een aardig druk en vol weekend maar zeker de moeite waard!!

We hebben nu heerlijk gegeten en hebben plannen gemaakt voor ons volgende weekendje weg. We willen eind oktober een weekendje naar Kaapstad met zijn 5e!

Kirsten

Waahh super gaaf, ik wordt wel een beetje jaloers van al jouw avonturen! ;) Maar wat ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

Xx Kirsten

Laura B

Sanne geweldig om dit allemaal te lezen!!
Wat maak jij veel mee!! hoe je de verhalen schrijft kun je helemaal een beeld vormen bij alles, echt leuk!
geniet ervan!

Liefs en groetjes uit het benauwde msland

marjolein overgaag

Hoi Sanne,

Ik vind het heel leuk je te volgen via de mail. Wat een geweldige tijd heb je daar nu al, bij lieve mensen, prachtige omgeving en kinderen helpen met fysiotherapie! Super! Ik wens je nog een heel fijne tijd! Groeten Marjolein

noa kortekaas

ik vond het leuke verhalen en gaaf wat je alemaal mee hebt gemaakt.
ik heb het van me moeder gehoord dat je een blog had en ik ga het elke keer lezen.

Gr. Noa dochter van Astrid Helderman x.