sannevanadrichem.reismee.nl

Veilig aangekomen bij Peter en Daphne!

De tweede dag zit er alweer op! De reis begon zondagavond om 18.00 op schiphol. Toch lastig om afscheid te nemen van iedereen. De eerste vlucht was even spannend, vooral het opstijgen en landen. Daarna op Londen rennen naar de volgende gate omdat we vertraging hadden en het volgende vliegtuig een uur later alweer vertrok. Gelukkig haalde we het vliegtuig net op tijd! Van Londen naar Johannesburg was een lange zit (11 uur). Voor mijn gevoel ging het veel sneller. Dit kwam vooral omdat we in het vliegtuig geslapen hebben. We kregen zowel avondeten als een ontbijt en konden onbeperkt alles drinken. Sommige mensen namen het er ook van en dronken aan de lopende band alcohol. Bij de tweede overstap hadden we gelukkig lager de tijd. Om 12 uur kwamen we aan op het vliegveld van Port Elizabeth en werden we opgehaald door Laura, onze coördinator. Zij heeft ons naar Daphne en Peter gebracht. Twee onwijs lieve mensen die ons begroeten met een knuffel. Ze zijn heel bezorgd en willen het ons hier helemaal naar ons zin maken. We zijn hier met 9 vrijwilligers met 2 eigen badkamers, een woonkamer, een keuken en een eetkamer. Daarnaast slaap ik met 2 andere meiden op een kamer, waaronder Lonneke met wie ik gereisd heb. Ik heb een eigen hoek met een bed, bank en kast. Heerlijk. Alle kaarten heb ik hier opgehangen en neergezet. Het zorgt ervoor dat het echt mijn plekje is, heerlijk.

Vandaag voor de eerste dag op Ithemba geweest. Wat een grote hoeveelheid nieuwe indrukken. Het was vandaag een beetje chaotisch aangezien een andere groep vrijwilligers een cursus EHBO kwamen geven voor ouders en leraren. Wij moesten gelijk meedoen aangezien ze dat nuttig vonden. Dat was het ook deels, maar voornamelijk waren het dingen die we al wisten. Wel een hele leuke ervaring aangezien de Afrikaanse vrouwen EHBO heel anders ervaren en uitvoeren dan wij. De rest van de dag hebben we heerlijk met de kinderen gespeeld.

Komende week ga ik vooral meekijken. Daarna ga ik kinderen uitkiezen om de komende weken te behandelen. Er is ook een fysiotherapeut hier op het project (ook een vrijwilliger uit Duitsland) dus we kunnen hierin mooi overleggen en de kinderen verdelen. Verder is hier voor 2 ochtenden ook een ergotherapeut. Heel leuk dus om samen te kunnen werken. Verder zoeken ze nog nieuwe mensen voor het moestuinenproject. Lonneke en ik gaan dat waarschijnlijk oppakken. We kunnen dit samen met de kinderen doen dus dat is wel erg leuk.

Vanmiddag nadat alle kinderen weg waren, zijn we even naar het strand gereden. Het is hier lekker weer (denk zo'n 25 graden) maar het waait hier wel vaak hard waardoor het iets kouder aan voelt. Het was in ieder geval leuk om met zijn alle even naar het strand te gaan om uit te waaien!

Nu weer met zijn alle eten en daarna vroeg naar bed aangezien morgen de wekker weer om 6 uur af gaat!

Astrid

San wat klinkt het fijn zeg hoe je ontvangen bent. En heerlijk dat je toch een eigen stekkie hebt !
nou blijf vooral je verhalen schrijven , ik lees ze met plezier
groet en een dikke kus

Wilma

Heej Sanne, zit je al weer in Afrika meid! Het was een spannende reis zeker? Wat een indrukken zul je opdoen daar, maar de kinderen zien er wel lief en schoon uit. Je zult werk genoeg hebben. Een hele fijne, leerzame, leuke en gezellige tijd in Afrika en we gaan je volgen, grt

Kirsten

Heej San,

Het klinkt alsof je een hele relaxte reis hebt gehad (op het rennen na dan), lekker!
Je plek in ZA klinkt erg leuk! Lekker dat je ook gelijk je eigen hoekje in hebt kunnen richten.
Ben benieuwd naar de rest van je avonturen!

Kus Kirsten

anneke keehnen

Hallo Sanne,
Wat een avontuur ben je aangegaan! Bewonderenswaardig. Ik ga je ook volgen hoor, want het is ontzetend leuk om alles te lezen.

Nikkie

San, wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan! Het klinkt alsof alles helemaal goed gaat komen!

Heel veel plezier en succes!! En hou ons op de hoogte!!!!

Groetjess

Dide

Ha zussie! wat een leuke foto's :) ziet er gezellig uit!
tottt op skype! x

Sjanet

Hoi Sanne,
bedankt voor de "spam"...... Leuk om te lezen en te kijken. Tot de volgende "spam". Dikke kus van Sjaan!!
P.s. zijn de dropjes al op?

Sanne

Bedankt voor jullie berichtjes! Hahaha we zijn hier hard bezig met de drop. Ze zijn hier in huis erg geliefd en het gaat denk niet lang meer duren voordat ze ook echt op zijn:P Kus San

Jeannet

Hoi Sanne
Wat fijn dat de reis goed is gegaan. Wat een leuke foto's
Ik hoop dat je een hele fijne tijd krijgt daar in het verre Afrika. Geniet ervan voor je het weet is de tijd voorbij.
Dikke kus Jeannet en Ronald