sannevanadrichem.reismee.nl

Mijn tweede week op Epilly

He he, eindelijk kan ik weer wat schrijven. Ik probeer al dagen mijn verhalen, foto's en filmpjes op de site te zetten maar ik kon steeds niet inloggen ivm werkzaamheden aan de website. Maar het is gelukt dus bij deze weer even een stukje vanuit het zo zonnige Frankrijk. Het weer is hier de afgelopen dagen erg wisselvallig geweest. Over het algemeen wel heel warm (rond de 25 graden) maar soms met regen, waardoor het heel benauwd werd. Gister was het weer heerlijk met 32 graden en de hele dag zon. S'ochtends flink doorgewerkt en s'middags een boekje liggen lezen in de schaduw. Vandaag begon heel zonnig. We hebben net lekker gezwommen. Nu komt wel de bewolking te voorschijn. Niet heel erg aangezien ik vanmiddag aan de slag wil in de moestuin.

We hadden bedacht dat de afgelopen week rustig zouden worden. Dat bleek flink tegen te vallen. Donderdag hadden we eigenlijk geen gasten staan. Maar afgelopen week stroomde de reserveringen binnen waardoor alle kamers weer bezet waren. Dit weekend is tevens even aanpoten aangezien alle gasten maar 1 nachtje blijven en alle kamers gister en vandaag schoon gemaakt moesten worden.

Deze week ook veel leuke dingen gedaan. Zo zijn we zondag en maandag naar een rommelmark geweest hier in de omgeving. Ik wist niet wat ik zag toen we daar aan kwamen. Heel veel mensen en nog veel meer oude troep, geweldig!! We hebben een aantal leuke dingen uitgezocht voor in de picknickmand (Nicole heeft de afgelopen maand al een heleboel spulletjes erin gedaan dus ik kon natuurlijk niet achter blijven!) en we hebben daarna heerlijk wat gegeten in een restaurantje. Ik blijf mij er wel steeds over verbazen dat een half uur rijden naar een ander restaurantje (de eerste was niet open) hier heel normaal is. Ze zijn hier gewend veel langer in de auto te zitten.

Donderdag zijn we naar de dierentuin geweest voor de verjaardag van Dols. Best wel even haasten aangezien s'ochtends 3 kamers schoongemaakt en het ontbijt klaargezet moest worden voor de gasten. Daarnaast wilde Willemien en ik een picknickmand vullen met allemaal lekkere dingen zodat we die mee konden nemen naar de dierentuin. In de dierentuin heeft Valerie haar ogen uit gekeken naar alle dieren. Maar vooral de eenden, karpers en geiten hebben indruk gemaakt!:P
s'Avonds hebben we een marsepeinen taart gemaakt omdat Dols vrijdag echt 60 werd. Hij was echt onwijs leuk geworden en we waren er dan ook heel trots op:)

Gister en eergister stonden s'ochtends in het teken van schoonmaken. s'Ochtends heel hard doorgewerkt en s'middags lekker even rust kunnen nemen (moest ook bijna wel met het warme weer). We hadden gelukkig gister een hele leuke groep gasten waardoor het avondeten heel gezellig was.

Vanmiddag ga ik verder met de moestuin hier. Mijn radijs, broccoli en sla komen al op. Kan ook bijna niet anders met dit weer. Verder ga ik vanmiddag misschien nog een stukje fietsen en vanavond weer aan de slag met het avondeten!

Allemaal nog een hele fijne zondag!

Reacties

Reacties

Je kook vriending Laus

Heey Sanne!!

Ik voel me vereerd je eerste te mogen schrijven na dit leuke verhaal!!
Je verveeld je totaal niet zo te lezen! en bij onze eerstvolgende kook avond weet ik al wie het dessert gaat doen! hahaha!!

nog heel veel plezier!!

Liefs van mij!!

Carla

Hey Sanne,

Ik zie het allemaal helemaal voor me, hoe het is, hoe het eruit ziet en voelt. Geweldig hoor.
En die taart? Kan ik die alvast bestellen voor 8-9-'12? Dan wel met 50 erop :)
Veel plezier meid. Liefs, Carla

milou

super San!! :)

astrid

Ha die San leuk weer even van je te lezen. Wij zijn sinds deze week weer aan t werk,hadden geen zin maar ach zijn nu wel weer gewend. Evie gaat dinsdag naar dalton havo in den haag , jou ouwe school.gister heel leuk feest bij de leeuwtjes gehad, Henk 18 en Leo 54 de hele avond buiten feest.
taart ziet er gezellig uit !van je mam hoorde ik dat ze deze week jou richting uitkomen , leuk hoor! wanneer gaat zuid -afrika dan gebeuren? schiet dat al op? vandaag prima weer in nederland, en dat hoop ik zo lekker nog te houden, het word al wel steeds vroeger donker bahhhhhhhhhhhh...............
nou veel plezier maar weer en tot mails mooie fotoos trouwens groetjes en een dikke knuffel Astrid

Nicole

Fijn he die 1-nachters.. Zo heb je het idee dat je bedden blijf afhalen en opmaken. Leuke bezigheidstherapie toch:P Maar daarentegen wel weer heel leuk dat je iedere dag met andere mensen aan tafel zit!
Haha, heb je leuke oude troep gevonden wat in de picknickmand kan! Is echt rommel he wat die Fransen op zo'n brocante rommelmarkt willen verkopen. Ach sommige mensen kun je er blijkbaar toch blij mee maken. Zo komen Edwin en Willemien ook echt aan heel veel spullen voor in het huis.
Jullie hadden goed weer voor de dierentuin zo te zien! Valerie wilde alle diertjes zeker het liefst aaien of viel dat mee;)
Veel plezier en succes nog de komende weken!
Liefs Nicole

Helene, Lianne, Mark en Alette

Hoi Sanne,
Wat leuk om je verhalen te lezen! Zo te zien verveel je je niet. Hard werken, maar fijn dat er ook veel tijd is voor leuke dingen. Ook fijn om de foto's te zien, zo krijgen we een goed beeld van wat je allemaal mee maakt.
Nog veel plezier en succes met het harde werken!

x Helene, Lianne, Mark en Alette

Fieke

Heey San!

Lekker bezig zeg! Hard werken en daarna leuke dingen doen! Hopelijk voelt het wel als vakantie ;) Hoe zit dat met het avondeten? Is dat altijd gezamenlijk met alle gasten?

Nou heel veel plezier nog en we zullen aan je denken komend weekend! :)

x

Sanne

Heej Fiek,
Het voelt zeker ook als vakantie, gelukkig:)
We eten ongeveer 4 a 5 keer met de gasten. Daarnaast hebben we 1 of 2 keer een kleine maaltijd. Mensen kunnen er dan voor kiezen om hier pizza te eten. Die doen we dan alleen in de oven. Daarna krijgen ze nog een toetje. dus we hebben meestal maar 1 of 2 avonden per week echt vrij!

Groetjes Sanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!